Δεν μπορείς να καταλάβεις την ουσία του Bushido αν δεν γνωρίσεις πρώτα τον Samurai. Οι Samurai είναι αυτοί που ανέπτυξαν, επέλεξαν και αφιέρωσαν ολόκληρη τη ζωή τους σε αυτόν τον άγραφο κώδικα συμπεριφοράς. Οτιδήποτε λιγότερο θα ήταν προσβολή στη μνήμη τους και στην κληρονομιά που άφησαν για τις πολεμικές τέχνες.

Οι πολεμιστές σαμουράι πίστευαν ότι έπρεπε να υπακούουν τον κύριό τους. Αυτή η πίστη των πολεμιστών σαμουράι στα αφεντικά  τους έρχεται πρώτη, ακολουθεί η φιλία και οι οικογενειακοί δεσμοί τους και μετά οτιδήποτε άλλο. Αυτό πολλές φορές είναι δύσκολο να το κατανοήσει κάποιος επειδή για τους περισσότερους η οικογένεια είναι πάνω από όλα. Αυτός ο άγραφος κώδικας συμπεριφοράς είναι γνωστός ως Bushido. Η κυριολεκτική μετάφραση του Bushido είναι The way of the warrior.

To Bushido διασφαλίζει ότι ο πραγματικός πολεμιστής πρέπει να έχει αφοσίωση, κουράγιο,  ειλικρίνια, συμπόνια και τιμή πάνω από όλα. Η εκτίμηση και ο σεβασμός για την ζωή ήταν επίσης επιτακτική ανάγκη για έναν samurai, έπρεπε λοιπόν να υπάρχει ισοροπία στο χαρακτήρα του αληθινού πολεμιστή Bushido. Αυτή η ισοροπία Θα μπορούσε να τον κάνει θανατηφόρο στην μάχη, αλλά και τόσο ευγενικό και συμπονετικό με τα παιδιά και τους αδύναμους.


Δεν έχω γονείς.
Ο Ουρανός και η Γη είναι οι γονείς μου.

Δεν έχω Θεία δύναμη.
Η υπακοή είναι τα μέσα μου.

Δεν έχω μαγική δύναμη.
Η εσωτερική δύναμη είναι η μαγεία μου.

Δεν έχω ζωή ούτε θάνατο.
Το αιώνιο είναι η ζωή και ο θάνατός μου.

Δεν έχω σώμα.
Η ανδρεία είναι το σώμα μου.

Δεν έχω μάτια.
Η αστραπή είναι τα μάτια μου.

Δεν έχω αυτιά.
Η ευαισθησία είναι τα αυτιά μου.

Δεν έχω μέλη.
Η ταχύτητα είναι τα άκρα μου.

Δεν έχω σκοπούς.
Η ευκαιρία είναι οι σκοποί μου.

Δεν έχω θαύματα.
Το (πεπρωμένο) Kάρμα είναι το θαύμα μου.

Δεν έχω αρχές.
Οι αρχές μου είναι η προσαρμοστικότητα σε όλα τα πράγματα.

Δεν έχω φίλους.
Ο Νους είναι ο φίλος μου.

ΟΙ 7 ΑΡΕΤΕΣ
Σπονδυλική στήλη του κώδικα ήταν οι ακόλουθες επτά πολεμικές Αρετές:

Gi Δικαιοσύνη
Right Decision : ΣΩΣΤΗ ΕΠΙΛΟΓΗ : I will always make correct decisions from the heart, rather than from the mind.

Yu – Ανδρεία
Bravery : I will never hesitate to put my needs last, especially if it is best for the group.

Jin- Καλοσύνη
Compassion, Benevolence: I will always show Universal Love to all mankind.

Rei -Ευγένεια
Right Action: I will always be polite and courteous at all times.

Makoto ή Shin -Ευθύτητα, Ειλικρίνεια
Truth, Sincerity : Truthfulness: I will always be truthful and sincere in everything I do.

Meiyo -Τιμή
Honor : I will always be honorable in thought, word and deed.

Chu -Αφοσίωση
Devotion : I will always be loyal to my superiors and the members of my group.

Το πνεύμα του bushido στηρίζεται στη καλή θέληση, το κουράγιο, την τιμή, το πνεύμα θυσίας στην υπηρεσία της ανθρωπότητας.
Επί πλέον, δέχονται το θάνατό τους, διατηρώντας μια στωική ηρεμία μπροστά στον κίνδυνο. Μετά την κατατρόπωση του εσωτερικού φόβου, οι bushi μπορούσαν να αντιμετωπίσουν τους άγνωστους αντιπάλους με ηρωισμό. Η ικανότητα κατανόησης της ζωής και του θανάτου απαιτούσε μια λογική και την παρουσία του πνεύματος , έτσι όπως δεν είναι γνωστό στην εξάσκηση του Zen, “πνεύμα χωρίς πνεύμα”, όντας αυτό  η βάση του  bushido.
Το bushido δεν είναι μόνο ο κώδικας των παλιών samurai αλλά και συνώνυμο του budo (bu=μάχη, αγώνας  do=δρόμος, μονοπάτι).

Μπορούμε να αναγνωρίσουμε το πνεύμα του bushido στις προπονήσεις του dojo. Οι ασκούμενοι του budo προπονούνται για να αποκτήσουν το μέγιστο της ενέργειάς τους. Το bushido δεν χαρακτηρίζει τη ζωή του budoka μόνο μέσα στο dojo αλλά είναι μέρος της καθημερινής του ζωής.

